BorgwardClubNederland
Lidmaatschap
clubblad
Doelstellingen
Bestuur
geschiedenis
De nieuwe Borgward
chassis nummers
isabella sedan
isabella ts
isabella combi
isabella coupe
p100
borgward arabella
borgward hansa
vrachtwagens
na 1962
hansa kenmerken
a6a8
konsul
matador
senator
400
hansa 1100
hansa 1700
geschiedenis lloyd
lp250
lp 300
lloyd 400
lp 500 600
alexander
arabella
goliath productie aantallen
gp700
gp900
1100
gd750
express
jagdwagen
publicaties
clubagenda
evenementen
chassis nummers
goliath produktieaantallen
kleuren
De nieuwe Borgward
Restauratie Paul
films
borgward clubs
links divers
De nieuwe Borgward

2015

Comeback van de legende op autobeurs Frankfurt

Het merk Borgward dat in 1919 opgericht werd en 1961 geliquideerd werd maakte, na ruim 10 jaar voorbereiding door de kleinzoon van Carl Borgward, Christian Borgward op15 september 2015 een zeer geslaagde comeback op de Internationale Automobil Ausstellung (IAA) in Frankfurt . Twee compleet nieuwe 4.70m lange SUV's ,Borward BX 7 en de snellere TS versie voorzien van "eigen" 4 cilinder 2 liter turbomotor van 224 pk met vierwielaandrijving. De nieuwe Borgwards zijn geheel in eigen beheer vanuit Duitsland ontwikkeld(tzt met hybride technologie) en worden in China geproduceerd in een speciaal daarvoor toen nog in aanbouw zijnde fabriek. De eerste protypes die op de stand van Borgward op de IAA stonden vielen ondermeer op door de grote binnenruimte, glazen dakpanelen en de  schitterende afwerking met ruitvormige bekleding als in het Borgward logo. Een prachtig initiatief dat na jaren van hard werken in stilte op de IAA in Frankfurt tot introductie van deze tastbare eerste Borgward protypes heeft geleid, die door de hele internationale Pers terecht met bewondering werd ontvangen.

Borgward wil niet zozeer een opvolger van de vermaarde Isabella's leveren, maar wel het DNA , waar het om bekend stond,  van Innovatie ,Styling, Kwaliteit, Betrouwbaarheid en betaalbaarheid uitdragen. Er is voor SUV's  gekozen omdat dit het snelst groeiende auto segment world-wide is en men meer dan 500.000 auto's per jaar wil gaan maken. De verkoop begint in 2016 in China en wordt daarna per land in de opkomende markten uitgerold, om in 2017 in Europa leverbaar te worden. Was het plan...