BorgwardClubNederland
Lidmaatschap
clubblad
Doelstellingen
Bestuur
geschiedenis
De nieuwe Borgward
chassis nummers
isabella sedan
isabella ts
isabella combi
isabella coupe
p100
borgward arabella
borgward hansa
vrachtwagens
na 1962
hansa kenmerken
a6a8
konsul
matador
senator
400
hansa 1100
hansa 1700
geschiedenis lloyd
lp250
lp 300
lloyd 400
lp 500 600
alexander
arabella
goliath productie aantallen
gp700
gp900
1100
gd750
express
jagdwagen
publicaties
clubagenda
evenementen
chassis nummers
goliath produktieaantallen
kleuren
De nieuwe Borgward
Restauratie Paul
films
borgward clubs
links divers
De nieuwe Borgward

2016

Premiere BORGWARD BX5 en BX6 TS

Op 29 februari 2016 onthulde Borgward  tijdens de Genova Motor Show twee nieuwe modellen,  de Borgward BX 5, een compacte 'mid-size' SUV, plug-in Hybrid met elektronisch vierwielaandrijving , en de sportievere mid-size coupé BX 6 TS met een coupe-  daklijn en een vier-cilinder turbomotor ook gekoppeld aan de hybrid elektromotor. Beiden zijn net iets kleiner dan de in Frankfurt vorig najaar geïntroduceerde BX 7.

De BX5 Plug-in Hybrid heeft een viercilinder , direct ingespoten turbo benzinemotor van 1398 cc die 105KW (143pk) levert, plus een elektromotor die 85 KW (115pk) toevoegt  met KERS gevoede Lithium-ion accu's via een 7 traps dubbel koppelings automaat.   

De BX6TS Plug-in Hybrid heeft een viercilinder , direct ingespoten turbo benzinemotor van 1981 cc die 200KW (272 pk) levert plus een elektromotor die 110 KW (150pk) toevoegt  met KERS gevoede Lithium-ion accu's via een 7 traps dubbel koppelings automaat.   

 

Lengte mm

Breedte mm

Hoogte mm

Bodem-speling mm

Wielbasis mm

BORGWARD BX 5

>4,483

1,876

1,677

200

2,685

Project BX 6 TS

  4,510

1,870

1,649

168

2,685

BORGWARD BX 7

>4,713

1,911

1,677

210

2,760


Borgward won ook de "Red dot" design- en communicatieprijs 2016 voor het design van de BX 7. De jury prees de Borgward Group AG voor het in design interpreteren van de oude Borgward hoge kwaliteit en stylingwaarden zoals het logo, de radiateurgrille en interieurdetails met het octagon patroon.

Borgward wil ook het DNA van Borgward's vooruitstrevendheid uitdragen. Alle modellen hybrid of zelfs geheel elektrisch aangedreven met multiple interaction internet communicatiesystemen gaan leveren, inclusief een exclusieve 'Isabella' klanten hotline en personal assistants.

. Borgward's business model gaat volgens het principe "zo veel mogelijk productie uitbesteden, maar de belangrijke functies zelf in handen houden" zodat  Borgwards "made in Germany" kwaliteitsstandaard gegarandeerd wordt. Daartoe heeft Borgward AG partnerships gesloten met  het  IT bedrijf SAP voor de software, inclusief verkoop software, die gelinked wordt aan de productiefaciliteiten, met LG electronics voor elektronische hardware en  ontwikkeling voor batterijen voor de pug-in's die minstens 250 km stand alone moeten halen, maar ook  met Continental, Scháffler/SKF, Webasto , KUKA, BOSCH en zelfs vroegere "logo-opponent" BorgWarner als ook  met Faurecia Auto (interieur)Systems, wat een fabriek met 800 medewerkers in China op 120 km van Peking voor het maken van autostoelen en interieurs moet opleveren.

Borgward startte  in april 2016 een fabriek in Miyun te China,  voor de productie van de BX 7. Ook zijn al bijna 100 dealers in China en Hong Kong aangesteld en wordt de BX 7 gepositioneerd als "upmarket German branded, wide-bodied intelligent SUV ".


In oktober 2016 werd er met de Gemeente Bremen een optieovereenkomst gesloten om de nieuwe Borgward fabriek die de productie voor Europa moet leveren, weer als vanouds in Bremen te vestigen ! Beoogd werd een assemblagehal van 10.000m2 , die  in het begin werk aan 50 tot 100 man moet geven en moet uitgroeien tot een fabriek met een productiecapaciteit tot 10.000 auto's per jaar .